Maya-ruines en ara's - Reisverslag uit Copán, Honduras van Afke - WaarBenJij.nu Maya-ruines en ara's - Reisverslag uit Copán, Honduras van Afke - WaarBenJij.nu

Maya-ruines en ara's

Door: Afke

Blijf op de hoogte en volg Afke

07 Augustus 2006 | Honduras, Copán

Hey!
Is even apart om ze alleen te reizen, maar na het boottripje met prachtige zonsopkomst boven de Caribische Zee, meteen al drie andere backpackers ontmoet, die ook naar Copan gingen. Dus we konden meteen een taxi delen en hadden dezelfde bus. In San Pedro Sula hadden we anderhalf uur wachttijd, dus zijn we samen bij de Wendy's gaan eten. (De McDonalds zeg maar...)
Ben gisteravond aangekomen in Copan, in het westen, vlakbij de grens van Guatemala. Vanochtend de maya-site bezocht, die een stuk kleiner was dan Tikal, maar ook erg mooi. Wat wel bijzonder was, dat het balspeelveld nog goed te zien was. Een soort voetbalveld, maar dan veel smaller en vroeger werden verliezers vaak geofferd aan de goden..
Je kon ook nog een natuurpad lopen, dus dat heb ik ook maar gedaan. Ik kreeg even een jeukaanval, toen de muskieten de aanval op mij inzetten, maar het was gelukkig niet zo erg als in de jungle bij Tikal..
Vanmiddag nog een beetje rondhangen in het plaatsje zelf. Het is echt een plaatsje wat bij mij in de top drie gaat belanden, als het gaat om gezelligheid! Vooral het Parque Central is prachtig! Ga ik straks maar even mijn boek lezen, want dat zit nog onaangebroken in mijn tas...
Helaas heb ik geen digitale camera, dus ik kan jullie geen eigen gemaakte foto's laten zien, maar om een indruk te krijgen, zal ik wat foto's van internet plukken, zodat jullie kunnen zien waar ik nu zit! (effe kijken of het lukt..)
Hasta luego!!

  • 07 Augustus 2006 - 18:51

    Fraukje:

    heb ik net de ene gelezen, alweer een nieuw avontuur!!! Maar nog een ara gezien????

    ha det!

  • 08 Augustus 2006 - 09:20

    Sytske:

    Klinkt allemaal erg chill! Nou ik ben erg benieuwd naar je verhalen als je terug bent... msn-en was lache gisteren! well have fun today en tot zaterdag bij de bus.

  • 09 Augustus 2006 - 13:47

    Anneke En Rijk:

    Na al deze avonturen rest nog de mogelijk niet minder avontuurlijke terugreis. We hebben genoten van je verhalen en horen dat ook nog wel eens uit je eigen mond. Wees welkom in Nederland waar de muskieten weer vertrokken zijn. Op naar de volgende inspanning met het kamp. Veel succes

  • 11 Augustus 2006 - 18:24

    Marjolijn:

    Lieve Afke,

    Ik ben te moe om al je berichtjes nu al goed te lezen maar ben net toch al even begonnen met de berichtjes van het stukje waar we ieder ons eigen weg zijn gegaan, wat hebben we het onwijs gaaf gehad he! Ik ben net 2 uur thuis en heb al weer zin in de volgende vakantie. Bedankt voor de gezellige tijd en al het zoek en speurwerk in de Lonely Planet, heel veel plezier op kamp en tot snel! Je reisbuddy!

  • 13 Augustus 2006 - 15:10

    Aafke:

    Dag Afk!!
    Na een heerlijke week platbodemzeilen over de Waddenzee dacht ik dat ik gevangen was door het zeil-virus. Maar als ik jouw verhalen nu terug lees, beginnen er ook allemaal andere dingen te kriebelen... Gaat niet goed met mij ;)
    In het kort bericht ik je dus: Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad!! En je hebt een schitterende, meevoerende verteltrend, leuk om je verhalen te volgen. Maar nog leuker om je straks weer te zien, als je weer helemaal relaxed en uitgerust bent.

    Tot snel en plezier op¨kamp!

    Aafke

  • 14 Augustus 2006 - 13:54

    Inge:

    We zijn weer terug van vakantie. Ik heb net al je verhalen gelezen die ik had gemist. Echt te gek wat je allemaal hebt meegemaakt.
    Tot ziens en veel plezier op kamp.

  • 29 September 2006 - 17:11

    Dotho.waarbenjij.nu:

    Afke, bedankt voor je leuke verhalen. Wij reizen momenteel ook door honduras en ik vraag me af of je nog tips hebt. Wij zijn nu in La Ceiba, morgen op Utilla en zijn al in Copan geweest. Alvast bedankt. Thomas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Afke

Reisverslagen van: - rondreis Mexico, Guatemala en Honduras - wandelvakantie Tenerife - wandeltrektocht Kerry Way Ierland

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 21100

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 10 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: