koraal, visjes en palmbomen - Reisverslag uit Utila, Honduras van Afke - WaarBenJij.nu koraal, visjes en palmbomen - Reisverslag uit Utila, Honduras van Afke - WaarBenJij.nu

koraal, visjes en palmbomen

Door: Afke

Blijf op de hoogte en volg Afke

05 Augustus 2006 | Honduras, Utila

Buenos tardes!
We zitten nu op Utila, 1 van de Bay Islands in de Caribische Zee.
Eergisteren gestart met mijn open water cursus. (duiken) Ik had de luxe, dat ik op dat moment de enige student was, die startte en had dus een prive-instructrice. (Sarah uit Engeland) De cursus begon met flink studeren. Na al die lichamelijke activiteiten nu dus ook even wat hersengymnastiek. Even de 'middelbare school natuurkunde' ophalen en dingen leren over de aparatuur die je gebruikt.
De tweede dag (gisteren) ging ik het water in. Door zo'n automaat ademen vond ik niet echt relaxed, maar langzaamaan wende het en ging het beter. Daarna moest ik allerlei oefeningen in het water doen. Automaat uit je mond en weer terug. Al een beetje eng, maar dat ging goed. En wisselen tussen je snorkel en automaat.
Daarna moest ik mijn masker vol laten lopen met water en weer klaren. Dat vond ik dus drie keer niks. Ik voelde me echt niet meer relaxed onder water. Aangezien ik zelfs een prive-instructrice had, die dus helemaal mijn tempo aan kon houden, heb ik maar besloten om te stoppen. Als ik zelfs 1 op 1 al in de stress schoot, wat moet dat dan wel niet, als je straks op 12-18 meter onder de zeespiegel zit met een grote groep mensen. En bovendien ben ik op vakantie en het moet wel leuk blijven. Wel een teleurstelling, want ik had echt gehoopt, dat het allemaal wel zou lukken. Maar ja, dan beschouw ik dit maar als een cursus grenzen leren aangeven en daar ben ik dan wel voor geslaagd...:-)
Bovendien was mijn doel vooral om tussen de vissen en het koraal te zwemmen en wellicht een schildpad te zien.
Nou heb ik gelukkig het grootste gedeelte hiervan toch kunnen verwezenlijken door te gaan snorkelen. Echt prachtig dat koraal! En visjes met alle kleuren van de regenboog!! Ook zwom ik naast een supergrote rog! Helaas kan ik de foto's daarvan nog niet laten zien, want die heb ik gemaakt met een wegwerp onderwatercamera.
Verder is het hier bloedheet en hebben ze prachtige palmstranden. Er vliegen pelikanen en fregatvogels! We slapen bij de duikschool en dat is echt wel een supermooie plek. Je loopt zo de steiger op, waar je in de schaduw in een hangmatje kan hangen en de roggen en vissen voorbij ziet zwemmen. Dus voor mij is het snorkelen en relaxen geworden.
Aangezien dat niet echt heel erg spannende activiteiten zijn om een week te gaan doen, heb ik besloten morgen alleen verder te reizen. Marjolijn is namelijk een echt zeemeermin en die duikt hier wat af! Dat avontuur wil ik ook niet onderbreken, want wat voor mij wandelen is, is voor Marjolijn duiken. En aangezien we toch al niet samen terug zouden vliegen, is het wat minder abrupt. Wel jammer, want we hebben het de afgelopen maand super naar ons zin gehad samen!
De planning is om nog langs Copan te gaan. Morgen met de vroege boot en dan een uurtje of zeven in de bus. Het schijnt het meest gezellige stadje van Honduras te zijn en er zijn ook nog van die maya-ruines en papegaaien! En een hoop backpackers, wat wel gezellig is, als je alleen reist.
Vanaf Copan vertrek ik dan met de bus naar Tegucigalpa, waar vandaan ik woensdag naar huis vlieg. (en donderdag aankom)
Misschien straks nog een kort berichtje vanuit Tegucigalpa, maar anders tot in Nederland!

ps1: ik heb nog wat meer foto's bij oudere berichten geplaatst

ps2: Leuk al die berichtjes, maar Irene, ben je Irene volleybal of Irene werk? :-)

  • 05 Augustus 2006 - 19:32

    Daphne:

    Hey!!

    Bedankt voor je kaartje! Ik lees elke keer met plezier je verhalen! Donderdag en vrijdag wel goed uitrusten he? ;) Tot zaterdag!

    geniet nog even van je laatste daagjes!

    Liefs,
    Daphne

  • 06 Augustus 2006 - 08:13

    Sandra:

    He Afke,
    Ik vond het ook helemaal niks om te duiken. Voor mij ook maar gewoon snorkelen! Nog veel plezier!

  • 06 Augustus 2006 - 10:26

    Irene Werk:

    Hoi Afke,
    Amsterdam is errug leuk, we hebben het erg naar ons zin.
    Misschien heb je zin om over twee weken als je in ons kikkerlandje bent langs te komen.
    PS. Irene WERK? Ik werk wel vaak, maar niet altijd hoor ;) Ik geniet nu heerlijk van de vakantie. See u
    relaxte Irene

  • 07 Augustus 2006 - 15:48

    Sytske:

    heb je nemo nog gezien? :-)

  • 07 Augustus 2006 - 18:35

    Fraukje:

    ach ja, ik zou ook niet gaan duiken, pfffffff veels te eng!!! doe dan maar kamp, das lekker gewoon! vi sees snart igjen,
    ha det bra!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Afke

Reisverslagen van: - rondreis Mexico, Guatemala en Honduras - wandelvakantie Tenerife - wandeltrektocht Kerry Way Ierland

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 21104

Voorgaande reizen:

10 Juli 2006 - 10 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: